Невпинно
летить час. З року в рік починаю ставити перед собою одне і теж запитання: "А якби все почати спочатку… Знову
вступатимеш до педагогічного?". І відповідь одна. Так.
Яким
би не було важким сьогодення, якою б не була важка учительська праця, всеодно обираю її. Можливо, я знайшла улюблену
професію, полюбила її, розкрилася в ній. Зрозуміла, що «праця стає піснею, коли
ти вкладаєш в неї свою душу» Чудові
слова. Чи не так?
Учительська професія – це людинознавство, постійне проникнення в складний
духовний світ людини. Учитель, саме він відкриває у дитині нове, незвідане.
Саме він творить людину.
В.А. Сухомлинський писав: « Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним,
найдорожчим, що є в житті – людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності,
мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров `я, розум, характер, воля,
громадське та інтелектуальне обличчя, її місце і роль у житті, її щастя… Кожна
дитина – це цілий світ, неповторний і своєрідний».
Зрозуміла ці слова тоді, коли стала учителем. Саме він, учитель – головний режисер
створення дитячої душі, перший вихователь, порадник, друг.
Маю педагогічного стажу двадцять один рік. За цей період багато чому
навчилась і зрозуміла.
Готуючись до конкурсу, не можу не згадати колектив Клекотинської СЗШ I-III ст.,
та її директора С.С. Томчук, де починалися мої перші кроки учителя. Саме тут, у
цій школі, я отримала гарні уроки, які запам’ятала на усе життя. Саме тут я
усвідомила один із основних принципів процесу виховання: у класі не має і не
може бути поганих учнів. У кожній дитині є приховані здібності. І роль учителя
якраз і полягає в тому, щоб примусити дитину повірити у свої сили. Потрібно
радіти кожному,
нехай навіть маленькому, успіху учня, переживати й засмучуватися разом з ним.
Ось вони, мої
перші вихованці.
Давним-давно
вони уже не тринадцятирічні. І мені дуже приємно, що пройшло немало літ, а мене
пам’ятають, як свого першого учителя. Саме ці дітки допомогли мені зрозуміти: процес
виховання – це коли ти виховуєш і тебе виховують. Виховання та навчання –
двосторонній процес.
Повернувшись до рідного
села, почала викладати англійську у старших класах.
Довго
вагалась, щоб дати згоду. Боялася, що з дорослими, уже сформованими дітьми буде
працювати важко. Через декілька місяців закінчать школу і навчатиме їх буде саме
життя.
Завдяки цим дітям, я зрозуміла ще одну істину: ніколи
не потрібно ставити себе вище дітей, диктувати свої умови, стався до дітей, як
до рівних.
Віра
у своїх вихованців - принцип виховання, про який повинен знати кожен учитель.
Якщо нема віри у свого вихованця, якщо учитель «скиглить», розчаровується при найменшій
невдачі, якщо вихователь переконаний, що з дитини нічого не вийде, йому нічого
робити у школі. Тим більше займатися вихованням.
У навчанні все має ґрунтуватися на
особистості вихователя. Ніякі статути і програми, ніякі штучні механізми не
можуть замінити особистості у справі навчання.
Учитель – це приклад, взірець,на який рівняються. Так було завжди і так буде.
Класний керівник веде дітей у життя. Мені приємно сьогодні сказати, що мої
вихованці пішли по моїм шляхом – стали учителями. Я вважаю, що це і моя заслуга, адже, я допомогла
їм знайти свою життєву стежину. І так хочеться, щоб мої дівчата не
розчарувалися у вибраній професії.
Дуже сподіваюся, що пройде небагато часу і вони повторять слова: «Учитель – це взірець, на який рівняються. У мене є діти, які пішли моєю стежиною»
Учитель повинен завжди пам’ятати прості істини:
·
не примусиш яблуню родити груші;
·
не пристосуєш дитину до себе;
·
не йди до дітей зі своїми проблемами;
·
довіряй дітям і вони тебе будуть поважати.
ХТО Ж ВІН, УЧИТЕЛЬ?
(із дитячих
вуст )
– це батько і
мати;
- це найближчий друг;
- людина з великої літери;
- це подруга, до якої можна;
- звернутися у найскрутнішу хвилину;
- завжди допоможе, порадить;
- приклад, взірець.
- це найближчий друг;
- людина з великої літери;
- це подруга, до якої можна;
- звернутися у найскрутнішу хвилину;
- завжди допоможе, порадить;
- приклад, взірець.
«Чим ширше коло теоретичних знань, якими
оволодіває молоде покоління, чим загальнішого характеру набуває високий рівень
його освіченості, тим гострішою,очевиднішою стає необхідність у специфічній
роботі».
Так сказав В.А. Сухомлинський.
Змінюється світогляд, змінюються технології, змінюємось ми, змінюються і наші вихованці.
Змінюється світогляд, змінюються технології, змінюємось ми, змінюються і наші вихованці.
Їх уже не зрівняєш з випускниками 2006
року. Вони зовсім інші і виховання потребують іншого. Саме тому учителю слід
шукати нові, сучасні методичні прийоми, щоб зробити виховний процес сучаснішим.
РОСТЕ ПОКОЛІННЯ, ЯКЕ ДО НЕЙМОВІРНОГО ЗДАТНЕ
ЗМІНИТИ СВІТ!
Немає коментарів:
Дописати коментар